برند آشیل کده

فروش /اکسسوری/ زیور آلات/ بدلیجات/مهره /سنگ/ طراحی طلا/ یوگا وچاکرا/ موسیقی/ نوا/مانترا

برند آشیل کده

فروش /اکسسوری/ زیور آلات/ بدلیجات/مهره /سنگ/ طراحی طلا/ یوگا وچاکرا/ موسیقی/ نوا/مانترا

در این سایت از متریال ها و ساخت بدلیجات عکس و نمونه کار گذاشته خواهد شد فیلم کوتاه برای خرید بسته های قابل اسمبل و چگونگی اتصالات بین خرج کار ها و مهره ها اعم از نقره ، استیل، طلا ، روکش طلا، طرح طلا و ... ستگ ها بصورت مهرها و کرستال های منشوری ، دیگر اتصالات در منظر شما قرار خواهد گرفت
طوری که با انتخاب متریال موجود در سایت و یا اتصال به ایستا و یا تماس در واتس آپ ، شما خود قادر خواهید بود اکسسوری خاص خود را سفارش دهید و یا مواردی مثل دستبند چرم طلا و یا طلا و سنگ خور را تغییر دهید . کاملا مطابق سلیقه شخصی خودتان، بدون این که مشابه آنرا در جای دیگر ببینید . خاص و منحصر به فرد باشید با برند آشیل کده تک باشید و بدرخشید .
طراحی طلا بصورت اجرا با لیزر در این سایت جای گرفته چرا که ماندلا ها و طرح های خاص هندسی و یا ژورنالی شما قابل سفارش است میتوانید اسم خود را در شکلی گرافیکی ببینید که بصورت طلا ، نقره ، مس ، استیل ، قابل سفارش بصورت برش لیزر است قبل از پرداخت پول توسط شما طرح نهایی به رویت شما خواهد رسید و در مورد طلا در فروشگاه مورد اعتماد این برند فاکتور خرید به شما تعلق خواهد
در هر حال ما در کنار شما هستیم
شماره تلفن های تماس
09028353529
09128353529
اینستا گرام : ashil.LVS و Ashil .lvs.

بایگانی

دلایل نیاز تمرینات یوگا به کمی تشویق و انگیزه :

 

  • یوگا به انعطاف پذیری کمک می‌کند:

برای کسانی که در تلاشند انگشتان پایشان را لمس کنند، یوگا ممکن است بتدریج سفتی عضلات را کم کند و انعطاف پذیری را افزایش دهد. مربی یوگا، کلید افزایش انعطاف پذیری، تمرین منظم است.

 

  • یوگا، یک راه خوب برای ملاقات با مردم است:

هر تمرین گروهی، می‌تواند یک راه خوب برای دیدار با کسانی باشد که علایق شما را به اشتراک می‌گذارند. یوگا یک راه سالم برای ساختن روابط اجتماعی است.  

 

  • یوگا به محدودیت‌های شما احترام می‌گذارد:

برخلاف بسیاری از ورزش‌ها و فعالیت‌های تناسب اندام که در آن تمرکز بر روی جلوتر رفتن و اجرای بهتر است، یوگا به قدرت و محدودیت‌های جسمی شما احترام می‌گذارد، بنابراین نیازی نیست که از هر کس دیگری در کلاس بترسید. یوگا به شما این امکان را می‌دهد که با سرعت مناسب خودتان حرکت کنید و میزان دشواری وضعیت‌ها را بر اساس نیازهای بدنتان، افزایش یا کاهش دهید.

 

  • یوگا، اعتماد بنفس را تقویت می‌کند:

تسلط به وضعیت‌های جدید، اعتماد بنفس شما در مهارت فیزیکی و توانایی یادگیری چیزهای جدید را افزایش می‌دهد. از آنجا که این تمرین، در بدن و ذهن ما نیرو و قدرت ایجاد می‌کند، ما در وجود خود و تصمیم گیری‌هایمان، اعتماد بنفس بیشتری احساس می‌کنیم. این تمرین، یک یاداوری بزرگ است درباره‌ی اینکه ما چقدر قوی‌تر از چیزی هستیم که فکر می‌کنیم، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی. شما در حالیکه به یک فعالیت مفید برای بدن و ذهنتان می‌پردازید، اعتماد بنفستان نیز افزایش می‌یابد.

 

  • یوگا، استرس را کاهش می‌دهد:

اگر شما بخاطر کار یا مسائل دیگر، احساس استرس می‌کنید، نگرانی‌های خودتان را از طریق یوگا برطرف کنید. کار ساده‌ای مانند کشیدن چند نفس عمیق، می‌تواند ذهن را آرام کند و هنگامیکه وضعیت‌های یوگا را انجام می‌دهید، استرس‌تان را کاهش دهد. هنگامیکه شما تنفس را با هر حرکت، ترکیب می‌کنید، عضلات بدن شروع به شل شدن می‌کنند و جاهایی که ما استرس و تنش‌هایمان را در آن نگه می‌داریم، شروع به باز شدن می‌کنند. به طور مثال آیا به زودی یک ارائه‌ی مهم دارید؟ زیر انداز یوگایتان را پهن کنید و چند تمرین یوگا انجام دهید یا آرام و بی صدا بنشینید و درحالیکه روی داخل و خارج شدن هر نفستان تمرکز می‌کنید، مدیتیشن کنید.

 

  • یوگا به شما می‌آموزد که از نو نفس بکشید:

تنفس عمیق می‌تواند شما را آرام کند و به شما کمک کند که استرس را بهتر مدیریت کنید. بخش بزرگی از یوگا به تنفس توجه دارد. یوگا به شما می‌آموزد که هم در زمان آسایش و راحتی نفس بکشید و هم در زمانی که همه چیز دشوار است. تکنیک‌های تنفس عمیق و آهسته که شما در یوگا یاد می‌گیرید، می‌تواند در شرایط تنش‌زا یعنی زمانی که ممکن است تنفس سریع و سطحی انجام دهید، به شما کمک کند.

 

  •  یوگا می‌تواند به التیام درد مفاصل کمک کند:

اگر دچار التهاب مفاصل هستید، برای انجام یوگا انگیزه داشته باشید. یک بررسی نشان داد که انجام تمرین یوگا دوبار در هفته، به کاهش تورم و نرمی مفاصل در افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی و آرتروز کمک می‌کند.

حرکات آرام و ملایم یوگا، یک فعالیت ایده آل برای کسانی است که از این شرایط رنج می‌برند و همچنین می‌تواند علائم دردناک را تسکین دهد، تا زندگی این افراد راحت‌تر شود.

اگر شما یکی از این شرایط یا هر مشکل مفصلی دیگر را دارید، از پزشک یا مربی یوگایتان درباره‌ی تغییرات لازم برای وضعیت‌های یوگا سوال کنید.

 

  • یوگا هرگز خسته کننده نمی‌شود:

تمرینات یوگا دارای گزینه‌های بی شماری در نوع و میزان دشواری است. سبک‌های مختلفی از یوگا وجود دارد و حتی در درون هر نوع، می‌توان میزان دشواری هر وضعیت را افزایش داد و هر مربی یوگا نیز سبک مخصوص خود را در کلاس اجرا می‌کند

 

 

🕉

یوگا چگونه ذهن را قوی می کند؟

یوگا از جمله بخش های اصلی در دانش آیورودا است. آساناهای یوگا (حرکات و وضعیت های یوگا) چیزی بسیار بیشتر از یک ورزش ساده برای بدن و بهبود انعطاف آنها هستند

 
آساناها تاثیری نیرومند بر ذهن نیز دارند. با اجرای کامل یک آسانای خاص، می توانید گفتگوی مداوم درونی و افکار ناخواسته ی خود را متوقف کنید و به آرامش درونی و شادکامی برسید که معمولا فقط از طریق تمرین منظم مدیتیشن عمیق حاصل می شود.

انضباط های یوگایی متعدد دیگر به حفظ حالت مثبت ذهنی کمک می کنند مانند تنفس کنترل شده (پرانایاما) و مدیتیشن و مفهوم زندگی خردمندانه

برای مثال ، با تنفس بهتر ، ذهن و بدنمان را موثرتر تغذیه می کنیم. تنفسمان به گونه ای جدایی ناپذیر با حالت ذهنی مان گره خورده است زیرا مغز برای فعالیت درست خود ، سه برابر دیگر اندام ها به اکسیژن نیاز دارد

 تنفس عمیق ، مغز را تغیه می کند و توانایی دهنی را بهبود می بخشد به طوری که آرام تر و هوشیارتر می شویم. همچنین روشی نیرومند برای مقابله با شرایط ناتوان کننده ای همچون یورش نگرانی است.

چنانچه تنفس کنترل شده را هر روز تمرین کنید، به سرعت متوجه منافعش خواهید شد ، مانند قدرت بیشتر ذهنی و بدنی ، توانایی افزوده در رفع هیجان های سخت و حسی قوی از شادی و سعادتمندی کلی

افراد اغلب نگران مدیتیشن شان هستند زیرا آن را هنر پیچیده ای می دانند. اگر چه مدیتیشن مستلزم خویشتن داری و تمرین پیگیر است تا مفید واقع شود ، چیزی نیست جز توانایی آرام کردن ذهن از طریق تعمق صلح جویانه .

مدیتیشن کار خود را با پاکسازی ناخودآگاه از عوامل منفی و آرام کردن سیستم اعصاب مرکزی انجام می دهد.



فقط 15 دقیقه مدیتیشن مرتب روزانه می تواند شما را از سخت ترین استرس ها به سلامت عبور دهد


یکی از گوهرهای گنجینه ی دانش آیورودا که برگرفته از سیستم یوگا است ، تمرکز آن بر زندگی خردمندانه و آگاهانه می باشد. با انجام آنچه درست است ، مانع وقوع هیجان های منفی ای مانند احساس گناه و ترس می شویم.


یوگا به ما می آموزد که رفتار درست مسیری است به سوی آرامش ذهن و بنابراین روشی کلیدی برای رسیدن به تندرستی.

 همچنان زندگی خردمندانه یعنی گوش دادن به ندای درون. همانی که به شما می گوید کدام مسیر برای سلامتی شما بد است. وقتی به ندای درون خود گوش دهیم ، خودداری را تمرین می کنیم و از الگوهای رفتاری ای که می دانیم نتیجه ی منفی دارند ، پرهیز نماییم ، می توانیم عملا اعتماد به نفس و حس کلی سعادتمندی مان را بهبود بخشیم

🕉

غده_تیموس

 

💚 واژه "تیموس" مشتق از واژه یونانی "تیمس" به معنای نیروی حیاتی یا شادابی است .

💚 می خواهیم از فن ساده ای صحبت کنیم که با غده تیموس ارتباط دارد و بر نیروی حیاتی شما می افزاید .

💚 غده تیموس در وسط سینه ، پشت بخش فوقانی استخوان سینه قرار دارد . هر چه درباره  این غده بیشتر بدانیم ، به معنای عملکرد آن بیشتر پی می بریم .

💚 در گذشته ، غده تیموس زیان بخش یا زاید به نظر می رسید . اما امروزه میدانیم که تیموس مهم ترین عضو در بقای سیستم ایمنی ماست . هم چنین عامل بسیار مهمی در پیشگیری و درمان سرطان است .

💚 غده تیموس مربوط به چاکرای قلب می باشد .

💚 می دانیم که امروزه ، غده تیموس در حدود 95 درصد از انسان ها تضعیف شده است . با این وجود ، هزاران تمرین ورزشی ساده که در

شیوه های دانش حرکت کاربردی و لمس درمانی آموخته و به کار برده می شود ، این موضوع را ثابت می کند که غده تیموس ضعیف را می توان با در عرض چند ثانیه تقویت نمود .

💚 این کار را می توان با زدن  ضربه ی آرام با نوک انگشتان یا دست مشت شده، 10الی 20 بار روی تیموس انجام داد. ( ضربه زدن یواش با مشت شل و آرام باید باشد!                موقع ضربه زدن به غده تیموس، هیچ وجه صحبت نکنید و حرف نزنید!

💚 برای ضربه زدن هر ریتمی را که بخواهید ، می توانید انتخاب کنید .       با وجود این مالش تیموس آن را تضعیف می کند.

💚 ضربه زدن بر تیموس سیستم شما را متعادل می سازد و ظرف چند دقیقه سرشار از انرژی حیاتی می شوید.

💚 البته شما می توانید دستانتان را بر روی تیموس بگذارید به آن انرژی ریکی بدهید.

 

💚 این روش وسیله موثری هنگام درمان با ریکی است.

💚 اگر شما مرتباٌ هر صبح تیموس خود را تقویت کنید و حتی در طول روز هر گاه احساس کردید مایلید این کار را انجام دهید، یقیناٌ به زودی احساس قدرت و توانایی بیشتری خواهید کرد.

💚 گرچه این راه خیلی ساده به نظر می رسد اما تاثیر آن بی نهایت مثبت و بسیار زیاد است.

🕉

ریشه‌ی بیقراریهای ما چیست؟

 

مولانا بر این باور بود که:

 

جمله ی بیقراری ات از طلبِ قرار توست            طالب بیقرار شو تا که قرار آیدت

می گوید:

 علت بیقراری های ما از ثبات طلبی های ما نشأت می گیرد.

اما اگر طالب بیقرار باشیم و اذعان کنیم که همه چیز در معرض تغییر و تحول است آنگاه به آرامش دست خواهیم یافت.

 

اریک فروم، روانکاو آلمانی-آمریکایی در این باره می نویسد:

به جای آن که از لحظه ای که در آن هستیم لذت ببریم، سعی می کنیم با عکس گرفتن، آن لحظه و خاطره را تصاحب کنیم.

می خواهیم همه چیز را به بهترین حالت آن حفظ کنیم.

دوست داریم همیشه جوان بمانیم و سالم.

دوست داریم وسایلی که به ما مربوط است نو و سالم باقی بمانند. 

در همه اینها ما دنبال "ثبات" و "قرار" هستیم و از این بابت، متحمل رنج، ناآرامی، اضطراب و ناامنی می شویم.

اگر جرأت داشته باشیم این قانون را بپذیریم که دنیا بی ثبات است و  هیچ چیز پایدار نیست، به آرامش بزرگ و پایداری می رسیم.

باور کنیم که:

"همه چیز گذراست"،

و چون مولانا این قانون را از شمس آموخته بود به یک شادی و آرامش عمیق رسیده بود.

ما برای آنکه "قرار" را حفظ کنیم، بیقرار می شویم.

یکی از نتایج ملاقات شمس با مولانا آن بود که فهمید تنها اصل ثابت جهان، بی ثباتی است. فقط بی ثباتی است که ثبات دارد و ما مدام در حال نقض این مهمترین قانون جهان هستیم، مدام می خواهیم قرار و ثبات را حفظ کنیم در حالی که اصل جهان بر بی ثباتی و تغییر است.

 * از همین لحظه هایت لذت ببر و از آنها به خوبی استفاده کن. هیچ چیزی تا چند ثانیه ی دیگر مشخص نیست.

 

سبک های معروف یوگا در جهان


امروزه بیش از 50 سبک برای تمرینات ذهنی و عملی یوگا وجود دارد که البته تعدادی از آنهاا ز شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردارند.سبک های یوگا مانند شعاع های نور خورشید هستند . زیرا همگی از یک منبع نشات می گیرند و از قوانین یکسانی تبعیت می کنند.تفاوت های آنها نیز عمدتا ناشی از تاکید و تمرکز بیشتر بر یک یا چند خصوصیت از قبیل هماهنگی حرکت با تنفس , در یک راستا بودن بدن , استقرار در یک آسانا به مدت طولانی و یا جایگزین کردن آسانای بعدی با مکث کمتر در هر کدام , می باشد. لازم به ذکر است که هیچ سبکی بر سبک دیگر برتری ندارد . در اینجا به مشهورترین سبکهای یوگای جهان اشاره می کنیم.

آناندا یوگا : تاکید بر مراقبه


انجام تمرینات ذهنی و نیز اانجام دادن آساناهایی به منظور آماده سازی فرد برای مراقبه های طولانی است و هدف آن رساندن رهجو به یک آگاهی درونی , آرام و جاویدان است.


جی دونالد والترز (j.donald walters) ملقب به سوامی کریاناندا مبتکر سبک آناندا یوگا در 19 می ساال 1926 میلادی متولد شد. او از شاگردان یوگی پارامهامسا یوگاناندا , نویسنده کتاب معروف " سرگذشت یک یوگی " بود که 45 سال از عمر خویش را به مطالعه آموزه های او سپری کرد و سپس سبک آناندا یوگا را پایه ریزی کرد. سوامی کریاناندا بیش از 100 کتاب و 400 قطعه موسیقی نوشته است.


آنوسارا : مرکزیت بخشیدن به قلب

آنوسارا از جمله سبک های یوگاست که جان فرند "john freind" در سال 1997 میلادی آن را گسترش داد. وی که متولد 30 می سال 1959 میلادی می باشد.سبک آنوسارا یوگا را برای تبعیت از دل در مسیر رشد معنوی ابداع کرد.در این سبک از یوگا به توانایی ها و محدودیت های هر فرد احترام گذاشته می شود.آ - نو - سار- ا یعنی از قلبت پیروی کن و در جهت اراده خداوند گام بردار.آنوسارا یعنی لبریز از موهبت . که ریشه در علم عمیقی از هماهنگی بیرونی و درونی بدن دارد و تمرینات آن بر اساس فعالیت های قلبی است , بدین معنی که در حین یادگیری عقایدی که بر خوبی و الطاف موجود در انسان ها وجود دارد , تاکید می شود که این قضیه باعث باز شدن قلب و عروق و ایجاد توازن انرژی در انجام آساناها می شود.سبک یوگای آنوسارا پس از شکل گیری در آمریکا , استرالیا و ژاپن به سرعت گسترش یافت.


شیواناندا : ایجاد انگیزه برای داشتن یک زندگی سالم

 این روش بر 5 اصل استوار است . آساناهای مناسب و کلاسیک , تنفس صحیح , آرامش و رهاسازی عمیق , حفظ رژیم غذایی گیاه خواری , مثبت اندیشی و مراقبه. در این 4 شاخه اصلی یوگا شامل راجا یوگا , یانا یوگا ,بهاکتی یوگا و کارما یوگا به یک نسبت آموزش داده می شود.در کلاس های این سبک , پرتو جویان  در هر جلسه ابتدا تمرینات تنفسی , سپس 12 بار حرکت سلام بر خورشید را انجام می دهند.

این حرکات در آرامش کامل با در نظر گرفتن ریتم تنفس در طول حرکت و با رهاسازی عمیق پس از پایان آن انجام می شوند.مکث در آساناها کوتاه و فاصله بین آنها برای رهاسازی طولانی تر است. همچنین این سبک بر تجربه آگاهی و آرامش حاصل از قرار گرفتن در وضعیت های مختلف بدنی تاکید می کند. مرکز یوگای شیواناندا که یکی از بزرگ ترین مراکز آموزش یوگا در جهان است و سبک یوگای شیواناندا را ارایه می کند , توسط سوامی ویشنودواناندا بنیانگذاری شد. وی در سال 1960 میلادی دوره های مربیگری یوگا را راه اندازی کرد . تا کنون بیش از 30000 نفر دوره فوق را گذرانده و در کشورهای مختلف جهان مشغول آموزش هستند. از جمله کتاب های سوامی ویشنودواناندا می توان به کتاب مصور کامل یوگا , مدیتیشن و مانترا اشاره کرد . سوامی ویشنودواناندا مبتکر سبک یوگای شیواناندا در 31 دسامبر سال 1927 میلادی در ایالت کرالا واقع در جنوب هند متولد شد . او پس از سال ها آموزش سبکی از یوگا را ابداع و به احترام استادش شیواناندا نام آن را یوگای سبک شیواناندا نامید . او در 9 نوامبر سال 1993 میلادی دیده از جهان فرو بست.


اینتگرال : نیروی شفا بخش وانهادگی بدن یا ریلکسیشن

این سبک از یوگا توسط سوامی ساتچیداناندا "swami satchinanda " , از شاگردان سوامی شیواناندا که در 22 دسامبر سال 1914 میلادی متولد شد و در 19 آگوست 2002 میلادی دیده از جهان فرو بست , شکل گرفت. او با جمعی از مردم , برای صلح جهانی به تکرار ذکر نام خداوند می پرداخت. شاگرد ارشدش , دکتر دین اورفیش , از این صوت برای درمان بیماران قلبی استفاده می کرد. سوامی ساتچیداناندا نویسنده کتاب فلسفه هاتا یو گا است . در سبک یوگای اینتگرال , بیشتر تاکید بر پرانایاما (کنترل تنفس) , مراقبه و تکرار ذکر نام خداوند است . انجام تمرینات یوگا به مدت 45 دقیقه , همچنین رها سازی عمیق و سپس اجرای تمرینات تنفسی و بالاخره انجام تمرینات تمرکزی از دیگر مشخصات این سبک از یوگا می باشد.



آشتانگا : یوگای قدرتی

 آشتانگا از جمله سبک های مشهور یوگاست که توسط شری کریشنا پاتابی جویس ابداع شد.پاتابی جویس در 26 جولای 1915 میلادی متولد شد.او از جمله شاگردان کریشنام آچاریا بود که پس از کسب تعلیمات یوگا از استاد , سبک آشتانگا یوگا را ابداع کرد. او معتقد بود با اجرای دستورات این سبک قدرت انعطاف پذیری و استقامت بدن بسیار افزایش می یابد.

این سبک برای کسانی که تمرینات جسمی سخت و سنگین انجام می دهند و به دنبال روشی برای تقویت عروق خود هستند , مناسب بوده و از جمله تمرینات یوگای کامل و سالم محسوب می شود , اما برای شاگردان مبتدی مناسب نیست . آشتانگا شامل 340 حرکت است که با سلام بر خورشید آغاز می شود . این حرکات با کمک تمرینات تنفسی به هم مرتبط می شوند. این سبک باستانی , امروزه در غرب طرفدران زیادی دارد و بدن را قدرتمند و انعطاف پذیر کرده , همچنین توانایی فرد را افزایش می دهد. پرتو جو پس از اینکه اصول کلی را یاد گرفت , به طور مستقل می تواند تمرینات را ادامه دهد.


شایان ذکر است که سبک آشتانگا یوگای پاتابی جویس و شاخه آشتانگا یوگای حکیم پاتانجلی کاملا از یکدیگر مجزا هستند.آشتانگا یوگای پاتانجلی سیر و سلوک به سوی وارستگی و وحدت را تشریح می کند , در حالیکه سبک آشتانگا یوگای پاتابی جویس بر چگونگی اجرای آسانا , برای رسیدن به قدرت بدنی تکیه دارد.


بیکرام : یوگای داغ

 سبک یوگای بیکرام از جمله سبک هایی است که توسط بیکرام چودری  بنیانگذار دانشکده جهانی بیکرام یوگا در هند و موسس یوگای داغ به وجود آمد.وی در سال 1946 میلادی در کلکته به دنیا آمد . او یوگا را در چهار سالگی نزد استادش بیشنو گوش و برادر کوچکتر او آغاز کرد. بیکرام روزانه حداقل 4 تا 6 ساعت در دانشکده بیشنو تمرین می کرد. این سبک مجموعه ای از حرکات یوگاست که در اتاقی با دمای بین 95 تا 100 درجه فارنهایت انجام می شود.انجام دادن تمرینات یوگا در این دما منجر به تعریق و افزایش دمای بدن و در نتیجه انعطاف پذیری بیشتر بدن می شود.


مدت زمان کلاس های یوگای سبک بیکرام , کوتاه تر از کلاس های معمولی یوگاست. در این نوع یوگا 26 آسانا در 90 دقیقه به صورت به هم پیوسته انجام می گیرد.بیکرام چودری سالانه بیش از 200 مربی یوگا تربیت می کند.او توالی حرکات خود را با ساختن موسیقی مقایسه می کند و عقیده دارداگر چه تعداد نت های موسیقی محدودند اما با ترکیب کردن آنها به شکل های گوناگون , موسیقی های مختلفی ایجاد می شود. بر همین اساس سبک یوگای بیکرام نیز منحصر به فرد می باشد.
 
آیینگر : تقارن و هم ترازی

در این سبک به چگونگی کارکرد عضلات مختلف بدن در زمان اجرای آسانا تاکید زیادی می شود.استاد ب . ک . اس . آیینگر(iyengar) متولد 14 دسامبر سال 1918 میلادی در شهر بلور هند است . او در حال حاضر معروف ترین استاد یوگای جهان است که بیش از 75 سال سابقه آموزش و تدریس دارد. بنابر آنچه از یوگای باستانی استاد خویش شری کریشنام آچاریا آموخته بود , این سبک از یوگا را که طرفداران بسیاری دارد توسعه بخشید . وی برای افزایش انعطاف پذیری بدن و حفظ توازن حرکات به پرتوجویان خود پیشنهاد می کند که از ابزارهای کمکی مانند بندهای مخصوص , پتو , بلوک های چوبی , صندلی و آجر استفاده کنند.این ابزارها به پرتو جوی مبتدی کمک می کند که کشش های صحیح هر حرکت را به طور صحیح درک کنند.
 همچنین در این سبک نسبت به سبک های دیگر , پرتوجو زمان طولانی تری را در حرکت می ماند . مربیان این سبک برای رسیدن به سمت مربیگری دوره ها و برنامه های آموزشی بسیار سخت و طولانی  مدت در حدود 2 تا 5 سال را پشت سر می گذارند که تحت نظارت آیینگر انجام می پذیرد. وی نویسنده کتاب هایی در زمینه تمرینات و فلسفه یوگا است که از معروف ترین آنها می توان به پرتویی از یوگا , پرتویی از پرانایاما و پرتویی از سوتراهای پاتانجلی و همچنین کتاب یوگا در عمل ( دوره مبتدی آسانا و پرانایاما ) اشاره کرد


کریپالو : یوگای هوشیاری

 پایه گذار این سبک یوگا , آمریت دسای (Amrit desai ) در 16 اکتبر سال 1923 میلادی در ایالت گوجرات هندوستان دیده به جهان گشود.او نام این سبک را به احترام استادش , کریپالو آناندا انتخاب کرده است. اگر نیاز به یک تلنگر دارید تا به احساس اعجاب انگیز " من زنده هستم و زندگی را دوست دارم " باز گردید , این سبک می تواند به شما کمک کند.این سبک از یوگا شاما آساناهای یوگا برای افزایش انعطاف پذیری بدن , افزایش زمان مکث و میزان تمرکز در حرکات تنفسی , مدیتیشن و تکنیک های رها سازی بدن است . این تمرینات چشم ما را به سوی زندگی باز کرده و می توانند به ما کمک کنند تا در هر مرحله از زندگی پیشرفت کنیم . پرتو جویان طبق محدودیت های قدرتی و انعطافی بدن خود , تمرینات را انجام می دهند و تمام این هماهنگی ها با آگاهی از بدن همراه است . این سبک به دلیل ویژگی خاص خود که همان رفتن به حالت مراقبه در حین انجام دادن آساناها می باشد , به یوگای هوشیاری نیز معروف شده است



 کندالینی یوگا : انرژی بیداری

 کندالینی در سانسکریت یعنی چنبره زدن چون مار و به معنای جمع شده می باشد. منظور از آن نیروی نهفته در فرد است که فعال شدن آن موجب خود درمانی , ادراک عمیق , نبوغ و خلاقیت می شود . کندالینی یک انرژی است که در همه اشخاص وجود دارد و می تواند پاسخی به ندای قلب فرد برای رسیدن به هدف باشد.


پرتوجو می تواند با فعال کردن این انرژی در جهت رسیدن به کمال معنوی گام بردارد . این سبک با بی اثر کردن فشارهای زندگی به فرد کمک می کند تا بتواند احساس شادی , سلامت و رضایت  را در خود ایجاد کند . این روش در واقع روشی برای ایجاد تغییر است . این سبک از یوگا شامل آساناهایی برای گرم کردن بدن , انعطاف ستون مهره ها و تمرینات تنفسی , ذکر گویی و مراقبه با هدف بیدار کردن انرژی کندالینی و هدایت آن در طول ستون فقرات از طریق چاکراهای بدن است. همچنین مجموعه تمرینات این سبک را می توان به صدها شکل و ترکیب مختلف اجرا نمود

.

کندالینی یوگا بر این اصل استوار است که ما را متوجه قدرت واقعی درون خویش کند و بدانیم که می توانیم بر قدرتی فراتر از نیروی عضلات تکیه کرده و به جریان روح و انرژی در بدن خود اطمینان داشته باشیم

کل فلسفه کندالینی یوگا را می توان در دو کلمه خلاصه کرد : " ایستادگی کردن " و آن به این معناست که هنگام انجام هر تمرین , و زمانی که ادامه دادن آن مشکل می شود شخص می تواند تصمیمی آگاهانه برای ادامه دادن و ایستادگی کردن بگیرد و به مرحله بالاتری از آنچه هست دست یابد و زندگی خود را دگرگون کند . از جمله تاثیرات این سبک می توان به عملکرد بهتر بدن , زیبایی , افزایش درک شهودی , از بین بردن عادات منفی و خلاقیت اشاره کرد.

یوگی بهاجان yogi bhajan بنیانگذار سبک کندالینی یوگا در 26 آگوست سال 1929 میلادی در هاربهاجان سنگاپور به دنیا آمد و در 16 اکتبر سال 2004 در میسور هند دیده از جهان فرو بست . او از پیشگامان این سبک یوگا بود که قلب مردم را لمس می کرد و ذهن آنها ررا به سوی  زندگی واقعی رهنمون می ساخت.


 وی نیاسا : یوگای سیال

 وی نیاسا نوع دیگری از یوگاست که با اثرگذاری بر ساختارهای مختلف بدن , بیماری ها را درمان می کند. این شیوه ملایم یوگا می تواند برای افراد مسن که از ناراحتی های حاد یا مزمن رنج می برند به کار رود.

دکتر شرمن معتقد است که وی نیاسا اثرات درمانی بسیاری دارد چرا که عملکرد دستگاههای مختلف بدن را تنظیم کرده  موجب فرمانبری دستگاههای بدن از مغز می شود.

این سبک را, تی . کا . وی دسیکاچار T.K.V.Desikachar که در 21 جون سال 1938 میلادی در میسور , ایالت کانارتاکا به دنیا آمد , بنیانگذاری کرد.

وی چهارمین پسر استاد بزرگ یوگا , شری ترومالای کریشنام آچاریا Tirumalai Krishnamacharay است . این سبک انجام هر حرکت را با عمل دم و بازددم هماهنگ می کند . در وی نیاسا , برای کاهش فشار بر مفاصل زانو در زمان اجرای حرکات ایستاده , این مفاصل کمی خم و رها نگه داشته می شوند.

آساناهای آرام وینی یوگا یا همان وی نیاسا شبیه به حرکات پویای سبک آشتانگا هستند , با این تفاوت که کاملا آهسته و با فشار کم انجام می شوند . این آساناها با توجه به توان پرتوجو انتخاب می شوند.

برگرفته از مجله دانش یوگا

یوگا و کاهش وزن :

برخی کلاس های یوگا، از جمله یوگای آرام یا یوگای بازسازی بیشتر برای ریلکسیشن و کاهش استرس مناسب ترند تا کاهش وزن. زیرا کالری های کمتری می سوزاند. برای مثال، کلاس یوگای هاتا که روی حرکات سنتی و ساده تمرکز می کند، در یک ساعت 189 کالری می سوزاند، ولی در کلاس یوگای آشتانگا 351، در یوگای بیکرام، 477 کالری و در کلاس یوگای وینیاسا 594 کالری می سوزد.

چاکرا چیست؟

چاکراها (مراکز انرژی) مراکز هفتگانه قدرتمند که در ستون فقرات در کالبد اثیری قرار دارند و در واقع رابط بین روح و جسم هستند. چاکرا کلمه ای سانسکریت و به معنای چرخ است. چاکراها مدام در حال چرخش هستند که به آنها نیروی حیات هم می گویند و از میان شبکه ای از مجراهای باریک به نام نادی در سراسر بدن جریان دارند. در حدود ۷۲۰۰۰ نادی در کالبد انسان وجوددارد. چاکراها روی نادی اصلی قرار دارند و در سرتاسر ستون فقرات امتداد دارند. چاکراها دوار هستند. چاکراهای اصلی، اعضای حیاتی کالبد فیزیکی را کنترل می کنند و به آنها انرژی می دهند. چاکراهای اصلی مانند نیروگاهی هستند که اگر به خوبی کار نکنند، اعضای حیاتی ضعیف یا بیمار می شوند، زیرا برای درست کار کردن انرژی حیاتی کافی را ندارند. در شرق آنها را به نیلوفر آبی تشبیه کرده اند؛ دایره ای که گلبرگ ها احاطه اش کرده اند. بدن ما شامل انرژی های مثبت و منفی است. سمت راست بدن حاوی انرژی مثبت و سمت چپ بدن حاوی انرژی منفی است. این انرژی ها بر مسیر چرخشی چاکراها نیز تاثیر می گذارند. به نظر می رسد هر چاکرا نام و رنگ به خصوصی نیز دارد که به طور مارپیچ از مرکز آن به سمت بیرون در حرکت است و به یکی از رنگ های رنگین کمان مربوط می شود. هزاران سال است که چاکراها در شرق شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته اند.

  هفت چاکرا

1- چاکرای ریشه: در پایین ستون فقرات قرار دارد و رنگش قرمز است.

۲- چاکرای خارجی: در پشت و تقریبا پنج سانتیمتری زیر ناف قرار دارد و رنگ آن نارنجی است.

 ۳- چاکرا خورشیدی: چهار انگشت بالاتر از ناف است. به آن گوهر ناف می گویند و رنگش زرد است.

 ۴- چاکرا قلب: در مرکز سینه و در امتداد قلب قرار دارد و رنگ آن سبز است.

 ۵- چاکرا گلو: در سطح گلو قرار گرفته است و رنگ آن آبی است.

 ۶- چاکرا چشم سوم (پیشانی): در پیشانی و بین دو ابرو قرار دارد و به رنگ نیلی است.

 ۷- چاکرا فرق سر: در بالاترین قسمت سر قرار دارد و قوی ترین ارتعاشات انرژی بدن را زیر نظر دارد که رنگ آن بنفش است.

سایت ایران یوگا

🕉

 

 فعال کردن چاکراها با کمک طبیعت 

 

 

چاکرای اول : بیداری به هنگام صبح زود و نگاه به تابش طلوع خورشید همچنین تماشای غروب خورشید ، چاکرای اول را احیا و هماهنگ می کند. برای تماس با انرژی آرام بخش، متعادل کننده و حیات بخش مادر زمین از راه چاکرای اول بر روی زمین به حالت پادماسانا ( لوتوس ) و یا یکی از نشست های یوگایی در طبیعت بنشینید و آگاهانه در رایحه ی آن نفس بکشید. اگر بتوانید این دو تجربه را با هم تلفیق کنید بهترین اثرگذاری را بر روی چاکرای اول خود خواهید داشت.

چاکرای دوم : تماشای مهتاب و یا لمس آب های زلال رودخانه ها ، جوی ها و یا حتی جویبارها چاکرای دوم را فعال می کند. تماشای ماه بخصوص در زمان بدر کامل احساسات شما را زنده کرده و باعث می شود تا پیام های روح خود را از راه تجسم رویاهایتان دریافت کنید. تماشای آب های زلال طبیعی یا غوطه ور شدن در آن و یا نوشیدن جرعه ای از آب های چشمه ها در پاکسازی و تزکیه روح به شما کمک خواهد کرد و موجب آزاد شدن احساسات از گرفتگی ها و گره ها خواهد شد. به این ترتیب نیروی حیاتی دوباره در درون شما جاری می گردد. اگر بتوانید مشاهده ی ماه و لمس آب را همزمان با هم تلفیق کنید ، اثر آن بر روی چاکرای دوم چشمگیرتر خواهد بود.

چاکرای سوم : رنگ طلایی خورشید به همراه نور ، گرما و انرژی بی همتای آن با چاکرای شبکه ی خورشیدی همخوانی دارد و اگر آگاهانه تحت تاثیر این انرژی قرار بگیرید، خصوصیات فوق الذکر را در شما تقویت خواهد کرد. تماشای گندمزار در زیر نور خورشید نشانی است از برکت و فراوانی. برکتی که مکملی است از گرمای خورشید و قدرت تابش آن. اگر به گل آفتاب گردان نگاه کنید، نقش و نگار پیچ و تاب خورده ای را می بینید که در پیچش های آن وحدتی نهفته است ، در حالی که گلبرگ های آن نور طلایی را از قلب خود به بیرون جاری می سازند. با غرق شدن در تماشای این ماندالای طبیعی در می یابید که در این یگانگی نهفته ، نظم و حرکت رقص گونه ای وجود دارد که تعشعشات آن با انرژی و شعف به نحوی ملایم و دلپذیر به بیرون ساطع می شود. از تماشای این ماندالای بی نظیر لذت ببرید و با این تجربه چاکرای شبکه خورشیدی خود را فعال سازید.

چاکرای چهارم : پیاده روی آرام در فضاهای سرسبز ، کل وجود شما را از طریق چاکرای قلب هماهنگ می کند. هر شکوفه حامل پیامی از عشق و شعف و پاکی است. بگذارید تا این چنین شکوفایی در قلب شما نیز جاری شود. بخصوص تماشای گل های صورتی رنگ در حیات بخشیدن و سلامتی انژری های چاکرای چهارم بسیار موثر هستند. آسمان صورتی رنگ با ابرهای لطیف به قلب ما روشنایی می دهد.  اجازه دهید تا زیبایی و لطافت رنگ های این تابلوی شگفت انگیز نقاشی درآسمان ، شمارا در برگیرد و با خود همراه سازد.

چاکرای پنجم : نور آبی شفاف واکنشی در درون چاکرای پنجم ایجاد می کند. برای جذب کامل رنگ آبی آسمانی بر روی زمین دراز بکشید و بدن خود را کاملا وانهاده کنید. وجود درونی تان را رو به گستردگی لایتناهی آسمان باز کنید. پس از لحظاتی احساس خواهید کرد که چگونه ذهن آرام و پاک می شود و چگونه انقباض و گرفتگی چاکرای گلو و فضای تحت تاثیر آن به تدریج از بین می رود و حالا قلب شما آماده ی پذیرش پیام های الهی است. انعکاس آسمان آبی در موج های شفاف آب اثر وسعت دهنده و آزاد کننده ای براحساسات شما دارد و صدای آرام امواج شما را از عواطف و احساسات نهفته وجودتان آگاه و آزاد میسازد. اگر اجازه دهید که امواج انرژی های آسمان و آب در شما نفوذ کنند ، با این ورود ذهن و احساسات خود را کاملا بهبود خواهید بخشید.

چاکرای ششم : چشم سوم با تماشای آسمان آبی پر رنگ و پر ستاره ی شب فعال می شود. این تجربه ی طبیعت ، ذهن شما را بر روی پهنه ی بی حد و مرز همه ی آنچه در فرم های مختلف متجلی شده است باز می کند. آگاهی از مرزهای لطیف ، ساختارهای آنها و قوانین شان که در پس دنیای قابل رویت حیات وجود دارد و رقص بدن های ملکوتی در فضای لاینتاهی را نشان میدهد.

چاکرای هفتم : زمانی را تنها در قله کوهی بلند گذراندن بهترین راه حل برای کمک به باز کردن چاکرای هفتم است. در کوهستان از دغدغه های زمینی دور هستید و می توانید از تجربه های زندگی شخصی خود براحتی رها شوید. نزدیکتر شدن به آسمان کمک می کند تا بی کرانگی را احساس کنید ، گویی به خداوند نزدیکتر هستید.

وقتی از طبیعت لذت می برید ، بهتر است که این لذت همراه با شکرگزاری ،  آرامش درونی ، آزاد اندیشی و حق شناسی باشد. این احساسات موجب میگردند که پذیرای تاثیرات سلامتی کامل، انبساط خاطر و حمایت همیشگی الهی باشید. 

با امید اینکه با بکارگیری این روش ها اثرات پاک کننده و فعال کننده چاکرای مورد نظر خود را تجربه کرده ، با آرامش و سلامتی به سفر زندگی خود ادامه دهید.

چگونه انرژی چاکراها را افزایش دهیم 

چاکرای سر (ساهاسراراچاکرا) با عبادت و مدیتیشن / این چاکرا با کفر و شرک شدیدا آسیب می بیند.

چاکرای چشم سوم (آجنا چاکرا) با تواضع و فروتنی / این چاکرا با تکبر و غرور آسیب می بیند.

چاکرای گلو (ویشودهی چاکرا) با سخنان نیکو و آگاهی بخشی به انسانها / این چاکرا با دروغ ، تهمت ، سخنان ناپسند و کلمات رکیک آسیب میبیند.

چاکرای قلب (آناهاتا چاکرا) با محبت ، عشق و مهربانی / این چاکرا با حسادت و نفرت آسیب می بیند.

چاکرای شبکه خورشیدی (مانیپورا چاکرا) با کم خوری ، قناعت و آرامش / این چاکرا با حرص ، طمع ، مال حرام و پرخوری آسیب می بیند .

چاکرای خاجی (سوادهیستانا چاکرا) با فعالیت های بدنی ، ورزش و یوگا / این چاکرا با تنبلی و بی تحرکی بشدت آسیب می بیند.

چاکرای ریشه (مولادهارا چاکرا) با نجابت و پاکدامنی ، بخشش و انفاق / روابط نامشروع و خیانتکاری به این چاکرا شدیدا آسیب میزند‌.

 

🕉

هفت حرکت برای استفاده از نیروی چاکرا‌ها:

 بروز تغییرات در زندگی می‌تواند بسیار نشاط‌آور و البته وحشت‌آور باشد. بهرحال ظهور یک چیز جدید و متفاوت این واقعیت را هم با خود به همراه دارد که قرار است با یک چیز ناشناخته مواجه شویم. ورود به عرصه‌ای این چنین ظریف و حساس نیاز به شهامت، اراده و کمی باور به مسیر پیش‌رو دارد. خوشبختانه یوگا می‌تواند در فعال کردن چاکراها و گذر دادن شما از هر تغییرات و دگرگونی‌های زندگی کمک زیادی به شما ارائه دهد. پس در این مطلب با ما همراه باشید.

 چاکرا‌ها یا همان مراکز انرژی درواقع هفت قسمت مهم بدن را شامل می‌شوند. وقتی انرژی این مراکز در تعادل بوده و حرکت آزادانه‌ای داشته باشند، احساس راحتی، آرامش، لذت خواهید داشت. این‌ها همان عواطفی هستند که به شما کمک می‌کنند که به آرامی وارد لحظه‌های تغییر شوید. ولی انسداد انرژی در یک چاکرا موجب ترس، اضطراب، خستگی، احساس تأسف و هیجان‌های دیگری می‌شود که فرایند تغییر را دشوار می‌کنند.

راز بهره‌برداری از نیروی چاکرا‌ها این است که با خود صادق باشید و وقتی حس می‌کنید از تعادل خارج شده‌اید، بدون هیچ‌گونه قضاوت دیگری آن را بپذیرید چرا که این اتفاقی است که ممکن است برای همۀ ما رخ دهد. سپس سعی کنید بفهمید از لحاظ فیزیکی و احساسی این عدم تعادل در کدام قسمت بدن‌تان است و چگونه رخ داده است. زمانی‌که محل عدم تعادل را پیدا کردید، آن‌گاه این قدرت و توانایی را خواهید داشت از طریق تمرینات یوگا و توجه ذهنی، آن مرکز انرژی را تحریک کرده و به‌طور آگاهانه چاکرای مربوطه را تنظیم کرده و بهبود ببخشید. اگر از قبل از این کار را انجام دهید، تغییری در درون‌تان اتفاق می‌افتد که نه‌تنها در برخورد با تغییرات به شما کمک می‌کند بلکه این فرایند را برای‌تان لذت‌بخش و سرگرم‌کننده نیز می‌کند.

1 - چاکرای مولادهارا  (چاکرای ریشه)

چاکرای ریشه، ارتباط انرژیک شما با خانه‌تان یعنی زمین است. این چاکرا روح شما را به این سیاره و زمینی که در لحظۀ حال در آن هستید، مرتبط می‌کند. وقتی مولادهارا به‌درستی عمل کند، احسال تمرکز، تعلق و ارتباط عمیقی با زمین می‌کنید که انرژی نامحدودی پدید می‌آورد. اگر به علت رفتن به خانه‌ای تازه، شروع کاری جدید

یا سفر احساس جدایی و غریبگی با محیط می‌کنید، یعنی زمان آن رسیده است که انرژی‌تان را بازیابید و به نیروی مغناطیسی آرامش‌بخش زمین متصل شوید.

تاداسانا (وضعیت کوه)

این تمرین را با آگاهی کامل انجام داده و انرژی را از طریق پاها به پایین هدایت کنید تا به مرکز زمین برسد. هنگام تمرکز بر ارتباط میان خود و زمین زیر پایتان، لحظه‌ای مکث کرده و نفس عمیقی بکشید. تصور کنید با هربار تنفس، انرژی‌تان بیشتر و بیشتر در زمین فرو می‌رود. همین‌جا صبر کنید و به تمرین تنفسی تفکری و تجسمی خود ادامه دهید به احساس آرامش و استقرار کامل برسید.

طریقۀ انجامپاها را به‌صورت جفت‌ یا به اندازۀ عرض لگن باز کرده و بایستید. تمام قسمت‌های کف پاها را روی زمین قرار دهید. کف دست‌ها به روبه‌رو، ستون فقرات‌تان کشیده و بلند و شانه‌ها و پیشانی در وضعیت نرم، شل و راحتی باشند.

۲ - چاکرای سوادهیستانا (چاکرای خاجی)

چاکرای خاجی قوۀ حس شما را در این جهان تقویت کرده و همچنین انرژی جنسی شما را نیز در خود جای می‌دهد. این چاکرا وقتی عملکرد بهینه‌ای دارد، نیروی خلاقانۀ شدیدی را تجربه می‌کنید و با خود و شریک زندگیتان احساس ارتباط تعلق نزدیکی دارید. اگر با مشکل جنسی یا عاطفی شدیدی مثل سوءاستفادء جنسی یا رابطۀ شکست‌خورده‌ای دست و پنجه نرم‌ می‌کنید ممکن است ارتباطتان را با این چاکرا از دست داده یا به‌کل آن را از کار انداخته باشید. نتیجۀ این وضعیت، احساس گناه، شرم، عدم اطمینان یا بی‌ارزش بودن در ابراز یا پذیرش انرژی جنسی است.

اوتکاتا کوناسانا (وضعیت الهه)

این وضعیت می‌تواند با فعال کردن قدرت در پایین شکم، باسن، کشالۀ ران و پاها موجب تحریک چاکرای خاجی شود. هرچه بیشتر در این وضعیت بمانید، گرمای بیشتری در این ناحیه ایجاد می‌شود. گاهی این وضعیت بدنی را وضعیت زاویۀ سوزان نیز می‌نامند. برای تحریک و احیاء انرژی آتشینی که در همه‌مان جاری است، باید این وضعیت را تمرین کنیم.

طریقۀ انجامپاهایتان را کمی باز کنید. کف پاها را با زاویۀ ۴۵ درجه به سمت بیرون بچرخانید. زانوهای‌تان را تا حدی که دقیقاً بالای مچ پا قرار گیرند، خم کنید و سعی کنید هم‌جهت انگشتان پا باشند. زمانی‌که به این وضعیت ادامه می‌دهید و کار برای‌تان سخت می‌شود، حس کنید کف پاهایتان به‌طور هم‌اندازه به‌سوی یکدیگر و به داخل کشیده می‌شوند. با استفاده از ماهیچه‌های کف لگن و ناحیۀ پایین شکم، کمی بالا و پایین بروید. به مدت ۵ تا ۱۰ تنفس عمیق و آرام، در این وضعیت باقی بمانید.

3 - چاکرای مانیپورا (چاکرای ناف)

شبکۀ خورشیدی که پایین استخوان جناغ سینه و بالای ناف قرار دارد، مرکز قدرت شماست. چاکرای مانیپورا درواقع نیروی ارادۀ شما را برای انجام عمل تامین می‌کند. وقتی مانیپورا متعادل باشد، در اجرای تصمیم‌هایتان با اعتماد‌ و شجاعانه عمل کرده و احساس خرسندی و توانمندی می‌کنید. گاهی در زمان‌های تغییر و تحول، از مسیر اصلی خارج شده یا مجبور می‌شویم آهسته‌تر عمل کنیم (مانند درگیری ذهنی، بیماری یا از دست‌ دادن شغل). وقتی این اتفاق رخ دهد، ممکن است چاکرای مانیپورا به‌درستی کار نکند و موجب تضعیف اعتماد و سطوح انرژی شود.

پاریپورنا ناواسانا (وضعیت قایق کامل)

این وضعیت موجب گردش انرژی در ناف و شبکۀ خورشیدی می‌شود، گردش خون در این ناحیه را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند ارتباط‌تان را با این مرکز انرژی بازیابید و آن را دوباره فعال نمایید.

طریقۀ انجامبا خم‌کردن زانوها، گذاشتن پاها روی زمین و قرارگرفتن در وضعیت دانداسانا (وضعیت نشستن درست) شروع کنید. ماهیچه‌های شکمی را به‌درون و به سمت ستون‌ مهره‌ها بکشید. به عقب متمایل شوید تا استخوان‌های ساق پا بالا کشیده شده و موازی با زمین قرار گیرند. اگر احساس کردید خیلی ساده است، پاهای‌تان را صاف کنید. همچنان شکم‌تان را به داخل بکشید، قفسۀ سینه را بالا آورده و استخوان‌های شانه را باهم بکشید. به اندازۀ ۵ تا ۸ نفس عمیق و آرام در این وضعیت بمانید و تجسم کنید با هر بازدم، نیروی بیشتری می‌گیرید و با درونتان ارتباط برقرار می‌کنید.  

۴- چاکرای آناهاتا (چاکرای قلب)

چاکرای آناهاتا موجب تقویت قابلیت عشق ورزیدن و دریافت آن است. این چاکرا مرکز اصلی هیجانات شماست و به‌طور مغناطیسی هر چیزی را احساس کرده و بر اساس فکرتان، به آن واکنش نشان می‌دهد. وقتی چاکرای قلب باز و متعادل باشد، حس عمیق عاشقانه، حاکی از سپاسگزاری و مرتبط بودن با تمامی موجودات ازجمله خودتان را احساس می‌کنید و می‌توانید با هر موقعیتی با عشق و شفقت برخورد کنید. هنگامی‌که ارتباط‌تان با این مرکز قطع یا مسدود شود احساس ناراحتی، رنجش، دوست‌داشته نشدن یا ناتوانی در ابراز و دریافت عشق خواهید داشت. این وضعیت ممکن است پس از شکسته‌شدن قلب یا وقوع اتفاقاتی در جمع دوستان و خانواده به‌وجود آید.

اوشتراسانا (وضعیت شتر)

اگر دچار غم و ناراحتی هستید یا قلبتان شکسته است، شاید برای محافظت از خودتان بخواهید در قلبتان را به روی دنیا ببندید. وضعیت شتر و به‌طورکلی، تمرین‌های خم‌ به عقب می‌تواند به بازشدن ناحیۀ قفسه سینه، بازشدن تدریجی و دوبارۀ مرکز قلب کمک کند تا بتوانید دوباره عشق را احساس و ابراز کنید.
طریقۀ انجامروی زانوهای‌تان قرار بگیرید و آن‌ها را به اندازۀ عرض لگن از هم باز کنید. ساق پاها باید موازی هم باشند. روی پا را به زمین فشار دهید. دستان‌تان را در حالی‌که انگشتان رو به پایین هستند، پشت باسن‌تان قرار دهید. با درون و بالا کشیدن ناحیۀ زیر شکم و همچنین کشیدن استخوان‌‌های شانه به‌سمت یکدیگر، قفسۀ سینه‌تان را بازکنید. زمانی‌که می‌خواهید به ‌عقب خم شوید، خود را بالا بکشید تا ستون فقرات‌تان کشیده شود. حتی می‌توانید پاشنۀ پای‌تان را با دست بگیرید و بدین‌ترتیب سینه‌تان را بالاتر برده و بیش‌تر باز نمایید. به اندازۀ ۵ تا ۸ نفس عمیق و آرام در این وضعیت بمانید.

۵- چاکرای ویشودها (چاکرای گلو)

ویشودها مرکز ارتباط، تعامل و ابراز وجود است. این چاکرا امکان ارتباط با هدف زندگی و ابراز آن را به جهان فراهم می‌سازد. این مرکز انرژی با طریقۀ بیان اندیشه‌ها و احساسات و همچنین ابراز واقعیت وجودتان در ارتباط است. وقتی این مرکز انرژی متعادل داشته باشد، به‌راحتی، عاقلانه و با روراستی سخن می‌گویید. ولی وقتی مسدود شود مانند زمانی که تغییری در زندگی‌تان به‌وجود می‌آید، احساس تردید پیدا می‌کنید یا نمی‌توانید احساس واقعی‌تان را بیان کنید. ممکن است در ناحیۀ گلو و گردن احساس گرفتگی یا کشیدگی کنید و نتوانید به‌راحتی منظور و باورهایتان را بیان نمایید.

ماتسایاسانا (وضعیت ماهی)

این وضعیت موجب کشیده شدن و در نتیجه، تحریک ماهیچه‌های گردن، گلو و غده‌های تنظیم‌کننده متابولیسم و هورمون‌ها می‌شود. کشش فیزیکی ناحیه جلوی گردن موجب گردش جریان خون تازه در بافت‌های گلو شده و امکان جریان بهتر انرژی را در این چاکرا فراهم می‌آورد.
طریقۀ انجامبه پشت خوابیده، پاها را کنار هم قرار داده و ساعدها را نزدیک بدن‌تان نگه دارید. حال قفسۀ سینه‌تان را بلند کرده، سینه را به سمت آسمان ببرید و سرتان را ریلکس و شل به عقب بیندازید. فرق سرتان را به آرامی بلند کرده و روی مت بگذارید و شانه‌هایتان را باهم بکشید تا قفسۀ سینه و گلو‌یتان بازتر شوند. به اندازۀ ۵ تا ۸ تنفس عمیق و آرام در این وضعیت بمانید.

۶- چاکرای آجنا (چاکرای چشم سوم)

فضای میان دو ابرو (چشم سوم) مرکز درک و شهود است. گاهی ممکن است هنگام رویارویی با تغییر، احساس نوعی تردید و بی‌اعتمادی به خودتان پیدا کنید که باعث می‌شود ارتباط‌تان با چشم سوم‌تان قطع شود. گفتگوی ذهنی زیاد یکی از نشانه‌های نامتعادل بودن این مرکز است.

پاسچی‌موتاناسانا (خم به‌جلو در حالت نشسته)

انجام تمرین خم به جلو می‌تواند باعث آرامش ذهن‌تان شود چرا که جمع‌شدن به درون بدن به‌طور طبیعی یک امر درونگرایانه است. در تمرین پاسچی‌موتاناسانا می‌توانید با قراردادن پیشانی بر پاها، چشم سوم‌تان را تحریک کنید. اگر انجام این حرکت برای‌تان دشوار بود، زانوهایتان را خم کرده و پیشانی‌تان را روی آن‌ها قرار دهید.
طریقۀ انجامدر وضعیت دانداسانا (وضعیت نشستن درست) قرار بگیرید. پاهای‌تان چسبیده به هم ،کشیده و کف پا به صورت خمیده باشد. وزن‌تان را به جلوی استخوان نشیمن‌گاه‌تان بیندازید تا لگن‌تان به جلو متمایل شود. ستون فقرات‌تان را بلندتر کنید و به‌آرامی روی پاهای‌تان خم شوید. البته سعی کنید گردن و سرتان در حالت شل و ریلکس باشند. پنجه پاهایتان را بچسبید تا ستون فقرات‌تان کشیده شود و زانوهایتان را تا حدی که برای گرفتن پاها لازم است، بکشید. زمانی‌که می‌خواهید ریلکس شوید، نگاه درونی‌تان را به چشم سوم‌تان ببرید. نسبت به هر نوع احساسی که در نتیجۀ فشار بر چشم سوم‌تان به سطح ذهن‌تان می‌آید کاملاً هوشیار باشید. حداقل به اندازۀ ۱۰ تنفس عمیق و آرام در این وضعیت بمانید.

۷- چاکرای ساهاسرارا (چاکرای تاج)

این مرکز انرژی ارتباط شما را با منبع مقدس برقرار کرده و شما را به احساس آگاهی والاتری می‌رساند. وقتی ساهاسرارا متعادل باشد، حس یکپارچگی خوشایندی با جهان دارید و اگر نامتعادل باشد، احتمالاً احساس جدایی و بدگمانی می کنید. در رویارویی با اتفاقات و چالش‌های دشوار و تلخ مانند طلاق یا از دست‌دادن محبوب، احتمالا از لحاظ انرژیک ارتباط‌تان با چاکرای تاجی‌ قطع می‌شود چرا که در این شرایط شما سعی دارید در برابر رنج آن اتفاق از خودتان محافظت کنید. وقتی به یاد بیاورید که همۀ اتفاقات به نفع شما هستند نه بر علیه شما، آنگاه می‌توانید سپر بدگمانی را پایین آورده و به خود اجازه دهید با انرژی تمام با این منبع مقدس ارتباط برقرار کنید.

سالامبا سیرشاسانا ( ایستادن روی سر با حمایت ساعد‌های دست)

چاکرای تاج، بالای سرتان قرار دارد اما از فرق سر آغاز می‌شود. این چاکرا از طریق مدیتیشن و برخی وضعیت‌هایی که موجب احساس فشار ملایمی در این ناحیه می‌شود، تحریک می‌گردد. ایستادن روی سر از طریق خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی به سر موجب فعالیت، تعادل و آرامش این مرکز انرژی می‌شود

طریقۀ انجامساعد‌ دست‌ها را روی زمین قرار دهید طوری‌که آرنج‌ها به اندازه عرض شانه‌ها از هم فاصله داشته باشند. به‌آرامی انگشتان‌تان را درهم قفل کرده، فرق سرتان را روی زمین گذاشته و با دست، پشت سرتان نگه دارید. استخوان‌های شانه را بالا برده تا تکیه‌گاه محکمی برای خود ایجاد کنید. آنگاه پاها را صاف کرده و به‌آرامی تا سرحد امکان به بدن تان نزدیک کنید. هم می‌توانید در این وضعیت بمانید و هم می‌توانید پاها را یکی یکی بالا برده و روی تنه‌تان قرار دهید. حداقل به اندازۀ ۵ نفس عمیق و آرام در این وضعیت بمانید. در پایان، وضعیت بالاسانا (وضعیت کودک) را انجام دهید.